domingo, 12 de mayo de 2019

Unit 6 - 5 years old (5 años) - contents

Éstos son los contenidos que vamos a trabajar durante esta unidad en los diferentes aspectos del currículum:


RUTINAS
INSTRUCCIONES
CONTENIDOS

Is it a...?  Yes/No
(¿Es un/una…? Sí/No)
(A.1.2.) (L, S, C, R)


The days of the week: yesterday, today, tomorrow.
(Días de la semana: ayer, hoy, mañana)
(L, S, C)


What day was it yesterday /is it today /will it be tomorrow?
It was/is/will be…

(¿Qué día fue/es/será ayer/hoy/mañana? Ayer/hoy/mañana fue/es/será…) (A.1.2.) (L, S, C, R)


The weather (el tiempo meteorológico) (L)

What’s the weather like? (¿qué tiempo hace? ¿cómo está el día?) (A.1.2.) (L, S, C, R)

It’s hot.
(Hace calor)
(A.1.2.) (L, S, C, R)
(A partir de ahora arrastramos todas las expresiones relativas al tiempo vistas hasta ahora, añadiendo las siguientes)

Do you like…?
(¿Te gusta/gustan…?) (L, S, C)

Yes, I do/Yes I like…
(Sí/ Sí me gusta/gustan…)
(L, S, C)

No, I don’t/ No I don’t like…
(No/ No me gusta/gustan…) (L, S, C)


Gymnastics time
(Hora de gimnasia) (L)

Let’s go to the gym.
(Vamos al gimnasio) (L)


Button up your... (smock, coat, etc.), please.
(Abróchate/abrochaos el babi, abrigo, etc.) (L) (A.1.2.)


Water the plants, please.
(Riega las plantas, por favor). (L) (A.1.2.)


Clean the blackboard, please!
(Limpia la pizarra, por favor) (L) (A.1.2.)

Colour/colour the...
(Colorea/colorea el...) (L) (A.1.2.)

Draw/draw the/a...
(Dibuja/dibuja el/un...) (L) (A.1.2.)

Pick up the…
(Recoge el …) Se emplea cuando algo se ha caído. (L) (A.1.2.)

Give me the…
(Dame el…) (L) (A.1.2.)

Show me...
(Enséñame/muéstrame...) (L) (A.1.2.)

Colours: red (rojo), pink (rosa), yellow (amarillo), purple (morado), blue (azul), green (verde), dark  green (verde oscuro), light green (verde claro), orange (naranja), brown (marrón), black (negro), white (blanco), grey, light yellow (amarillo claro), dark yellow (amarillo oscuro), light brown (marrón claro), dark brown (marrón oscuro).

What colour is it? (L, S, C, R)

It’s… + colour (Es…+color) (L, S, C, R)


Numbers: one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten (diez), zero (cero).

How many... are...? (L, S, C, R)

Count with me.../let’s count... (cuenta conmigo.../vamos a contar...) (L, S, C, R)

Addition: “one plus one is two”.
(Suma: uno más uno son dos).
(L, S, C, R)

Subtraction: “four minus two is two”
(Resta: cuatro menos dos son dos) (L, S, C, R)


Forms: circle (círculo), square (cuadrado), triangle (triángulo), rectangle (rectángulo), oval (óvalo), sphere (esfera). (L, S, C, R)

Concepts: left/right (izquierda/derecha.  (L, S)

Vocabulary: spring (primavera), plant (planta), seed (semilla), root (raíz), stem (tallo),green leaf/leaves (hoja/hojas verdes), flower (flor), tree (árbol), trunk (tronco), bug (bicho, insecto), water (agua), soil (tierra), light (luz), sun (sol), water cycle (ciclo del agua), rainbow (arcoiris), rain (lluvia), clouds (nubes), gardener (jardinero).  Animals (animales), fish(pez), horse (caballo), duck (pato), ant (hormiga), frog (rana), turtle (tortuga), koala, snake (serpiente), monkey (mono), tiger (tigre), crocodile (cocodrilo), lion (león), cow (vaca), bee (abeja), sheep (oveja), butterfly (mariposa), whale (ballena), camel (camello), penguin (pingüino), polar bear (oso polar), dinosaur (dinosaurio), North Pole (Polo Norte), desert (desierto), jungle (selva), sea (mar), jump (saltar), swim (nadar), fly (volar), walk/run (andar/correr). Milk (leche), cheese (queso), butter (mantequilla), eggs (huevos), honey (miel), ham (jamón). (L, S, R)
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario